На Зимовому Кіноринку відбулась дискусія Hard talk: українське кіно в прокаті

Делитесь!
Facebook
Twitter

У другий день Зимового Кіноринку відбулась дискусія у форматі Hard talk на тему «Українське кіно в прокаті»

У другий день Зимового Кіноринку відбулась дискусія у форматі Hard talk на тему «Українське кіно в прокаті». Учасниками дискусії стали Пилип Іллєнко (Голова Державного агентства України з питань кіно), Роман Мартиненко (кінокомпанія MMD), Поліна Толмачова (Film.Ua GROUP), Олексій Москаленко (продюсер фільму «Бобот»), Володимир Яценко (продюсер фільму “Дике поле”), Олена Ніцко (керівник департаменту маркетингу мережі кінотеатрів “Сінема Сіті”),  та Руслана Цип’яшук (кінотеатр “Прем’єра”, м. Ковель). Понад дві години учасники дискусії — представники різних ланок української кіноіндустрії — обговорювали питання прокату українського кіно, можливі шляхи вдосконалення прокатної системи та важливість промо на всіх етапах виробництва українських фільмів.

На початку дискусії учасники заслухали доповідь на тему «Прокат українського кіно. Аналітичний огляд», із якою виступив Артем Вакалюк, керівник відділу аналітики та головний редактор Media Business Reports та Content Report (Media Resources Management). Модератор дискусії, генеральна продюсерка ОМКФ Юлія Сінькевич наголосила: «Прокат українського кіно залишається досить складною і гострою темою. Прокатний успіх і промо фільму починається ще на етапі проекту, тож до його обговорення варто залучати представників усіх ланок кіновиробництва. У нас є конкретні приклади успіху, відтак потрібно розбиратися, чому система не працює в інших випадках.  Власне, для цього ми й збираємо інсайдерів української кіноіндустрії – щоб спробувати зрозуміти, які підводні камені у цій сфері існують, як уникнути помилок та, зрештою, як зробити так, щоб національний фільм збирав повні зали».

Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко підкреслив, що сьогодні українське кіно, яке майже 20 років було в андеграунді, відроджується та перебуває в позитивній динаміці. «Розмір касових зборів українських фільмів, порівняно з минулим роком,збільшився вдвічі. Виходять фільми, розраховані на широку глядацьку аудиторію, які можуть приводити людей в зали, і вже це роблять», — зауважив Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко. Окрім того, він наголосив на важливості запровадження єдиного електронного квитка: «Це допоможе побачити реальну картину того, скільки в нас діючих кінотеатрів, скільки фільмів і в якій кількості залів їх показують, як на них продаються квитки. І головне – скільки серед них українських стрічок та наскільки витримується квота у демонстрації».

Питання прокату українського кіно учасники розглянули на конкретному прикладі — стрічці «Дике поле», яка ще задовго до прем’єри викликала велику зацікавленість в українського глядача. Втім, продюсер цього фільму Володимир Яценко визнав, що за зборами успіх не був досягнутий. «По-перше, на це вплинула складність жанру. Він невизначений, це не чиста комедія і не чиста драма. Це складно, глядачі не завжди готові це дивитись, а кінотеатри не завжди готові з цим працювати, — сказав Яценко. — Другий чинник – це експериментальний підхід до промо як до великого релізу. Ми повинні вчитись працювати з непростими темами, а не тільки з комедіями».

Продюсер також припустив, що наступного року ми можемо стати свідками великими провалів у прокаті певної кількості комедій, адже саме їх зараз виробляється дуже багато. Тим часом, додав Яценко, у нас немає, приміром, жодної успішної міської драми. Було підняте також важливе питання кількості кінозалів і їх співпраці з українськими фільмами. «Із 100 з чимось кінотеатрів, які нас прокатували, понад 10% зборів — це був один кінотеатр «Жовтень». Бо там уміють працювати зі своїм глядачем. і це круто. Звісно, я розумію, що в Україні в цілому мало залів. Але давайте вчитися працювати з різними темами. І кінотеатрам варто вчитися працювати з глядачем, який ходить на різне кіно», — наголосив Володимир Яценко.

Разом з тим, Роман Мартиненко (кінокомпанія MMD) додав, що з самого початку ризики щодо прокату «Дикого поля» були зрозумілі, адже аудиторія цього фільму не є активними відвідувачами кінотеатрів. «Тут постає питання саме дорослішання нашої аудиторії. Знову ж таки, попри те, що українське кіно змагається з голлівудським не на рівних, ми бачимо в цифрах, що зріст його відвідувань очевидний. Щоб він був ще кращим, треба докласти неабияких зусиль. Необхідно працювати з аудиторією. Тут не потрібно нічого надзвичайного: дайте українському кіно трошки більше реклами, більш активні площини, попрацюйте з інформацією про цей реліз. І потихеньку цю ситуацію можна буде розкачати до справді серйозних показників у грошах», — зазначив Мартиненко.

Продюсер фільму «Бобот» Олексій Москаленко наголосив на тому, що промо голлівудських та українських фільмів повинне максимально відрізнятись, тож для наших реалій необхідно розвивати абсолютно інші механізми цього. «Дуже добре працюють якісь адресні речі – наприклад, коли приїжджають команди в невеликі міста і збирають там заповнені зали. Аудиторія є, просто вона не в курсі, що українське кіно її шукає», — додав Москаленко.  Водночас, Поліна Толмачова (Film.Ua GROUP) зазначила: «Найголовніша помилка, яку ми всі робимо, коли починаємо працювати з українською аудиторією – це формулюємо задачу про те, як «затягнути» глядача в кіно. Але кіно – це розвага. Людина приходить сюди, щоб отримати емоцію, про це важливо пам’ятати. Для того, щоб український глядач прийшов в український кінотеатр на український фільм за обіцяними йому емоціями, ми (я маю на увазі українських кінематографістів) повинні створити собі репутацію. Нам потрібно боротися за глядача. Поки що ми не розбалували його шедеврами. Але ми дуже стараємось, вчимось, у нас багато талановитих людей».

Керівник департаменту маркетингу мережі кінотеатрів “Сінема Сіті” Олена НІцко на початку свого виступу відкинула звинувачення в тому, що кінотеатри начебто саботують прокат тих чи інших фільмів. «У нашій практиці я не згадаю жодного випадку, коли надіслані в кінотеатр трейлери чи інші рекламні матеріали для соцмереж чи розіграшів не були використані. Те ж «Дике поле» надсилали дуже багато матеріалів: цікаві моменти бекстейджу, репліки головних героїв. Усе це ми відразу ж даємо глядачу».  Втім, попри певні проблеми, є й важливі зрушення. «Вже зараз наші прокатники конкурують між собою за те, хто візьме в прокат той чи інший український фільм. Хіба ми могли подумати про це ще кілька років тому?» — додала Олена Ніцко.

Гарячий інтерес в аудиторії викликав виступ Руслани Цип’яшук (кінотеатр “Прем’єра”, м. Ковель). Розповідаючи про ситуацію з прокатом у невеликих містах, вона зазначила: «Якби виробники фільмів виробляли фільми за власний кошт, а потім отримували, як приємний бонус, фінансування і підтримку від держави, вони б працювали інакше. Це був би інший підхід, інший аналіз аудиторії. Вони стали б мислити як ми, підприємці. Ми зі свого боку робимо те, що можемо, але виробники теж мають максимально перейматися своїми фільмами. Інакше роботи не буде».

Мы за грамотность! Поэтому если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Делитесь!
Facebook
Twitter

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: