Toyota Proace Verso: мінуси та плюси “офісу на колесах”
Компанія Toyota досить активно атакує європейський ринок комерційних автомобілів. причому робить це завдяки дуже вдалому альянцю з PSA. По-суті, автомобіль Toyota Proace можна назвати близнюком Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer, Fiat Talento і Opel Vivaro/Zafira. До того ж, їх усіх збирають на одному заводі у Франції.
Можливо, єдиними явними відмінностями “п’ятірки” можна назвати реалізація дилерами різних брендів та наявність свого фірмового “особи”. Але у Toyota Proace Verso є ще й особлива політика комплектацій. Наприклад, Toyota пропонує фіксовані комплектації, на відміну від французів, що дають змогу вибирати та набирати їх під час замовлення. Тут уже як комусь зручніше, ні більше ні менше.
Но вот сама линейка автомобилей технически полностью идентична.
Однак ми говоримо все-таки про семимісний Toyota Proace Verso, і розглядати його будемо на прикладі найдорожчого виконання – Premium (він пропонується у найкоротшій комплектації L1 – 4,96 м). Автомобіль повністю відповідає тому, як він позиціонується – мобільний офіс (ну, а кому потрібен комфортний сімейний вен, то це теж він – Proace).
Шкіряний салон, сидіння з відкидними підлокітниками, розкладний столик, 7-дюймовий монітор на панелі приладів, проекція показань спідометра на спеціальний Head up дисплей, автоматичне відкривання бічних зсувних дверей помахом ноги, бічних дверей та обидві з електроприводом – цікаво? А як же! Укомплектований автомобіль дуже добре. Ну і звичайно ж не варто забувати про безключовий доступ, коробка-«автомат» та додатковий кондиціонер для пасажирської зони.
І якщо не лякає вартість приблизно $53500, то нічого не заважає стати його повноцінним власником — благо, в Україні вен продається вже практично рік. До того ж, за 10 місяців продажів він зміг обігнати Volkswagen Multivan. Немислимо? Зате цілком можливо!
Але у Proace Verso є і доступніші 8-місні версії – Shuttle, які можна вибрати з різними варіантами довжини L1 (4,96 м) або L2 (5,31 м), з механічною КПП або “автоматом”. Цінник на цю комплектацію буде гуманнішим – від $39300. Існує і дуже демократичне 9-місне виконання Toyota Proace Combi за $36000.
Але чи є у Toyota Proace Verso недоліки? А як же! І, гадаю, насамперед варто почати саме з них.
Мінуси Proace Premium
У авто за $53 500 не виявилося навігації. Так, не важливо, що в будь-якому сучасному смартфоні є навігатор – він має бути і в преміальному автомобілі. Обов’язково!
Виконання L1 завдовжки 4,96 м для компанії з 7 осіб зручним та преміальним назвати складно. Якщо сидіння другого і третього ряду розташувати один навпроти одного, то пасажирам не буде куди подіти ноги. Якщо їх усе поставити в одному напрямку, то виходить уже не так преміально. Фактично, у Toyota Proace Verso у комплектації Premium зручно буде лише п’ятьом пасажирам. Та й багажник при заявлених 507 л не видався більшим. Всі ці літри розподілилися знизу до стелі, а за фактом сюди увійде дві-три середні валізи.
Але питання з довжиною вирішується, якщо замовити довшу версію L2. Доплата, судячи з прайс-листу, могла б становити лише 16 тис. гривень. Тільки ось вона доступна лише у 8-місцевій комплектації Shuttle, де буде салон простіше, і немає всіх преміальних опцій. А виконання Premium існує лише у короткій версії. Це – мінус політики фіксованих комплектацій.
Виявилося, що Toyota Proace Verso має ще й найдорожчу ціну серед чотирьох «близнюків» Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer і Fiat Talento. Це фактично плата за бренд Toyota та можливість обслуговуватись у дилерській мережі японського виробника.
Роботу підвіски не можна однозначно оцінити. Цілком комфортна підвіска для їзди по гарному асфальту. Toyota Proace Verso непогано тримає дорогу на трасі і навіть добре протистоїть бічному вітру, що для такого авто класу досить рідко. Але варто покриттю зіпсуватися або з’їхати на дорозі, як позначаються короткі ходи підвіски. Раз у раз стають чутні глухі удари в обмежувач. Ситуація змінюється на краще з повним завантаженням, але остаточно не виліковується.
Плюси
Не перестаємо захоплюватися 2-літровим дизелем цієї платформи. Він видає 150 л. і 370 Нм моменту, причому вже з 2000 про. Двигун дуже еластичний, динамічний і економічний. З ним Toyota Proace Verso нам легко вдавалося розігнати до 172 км/год, а їхати зі швидкістю 150-160 км/год легко підтримувати на трасі.
А ще 6-ступінчаста автоматична КПП. Є можливість і ручного перемикання підкермовими пелюстками, але автомат працює дуже непогано.
Є окремий кондиціонер для салону.
Можливості трансформації салону. Сидіння можна рухати, виймати, а середній ряд ще й повертати на 180 градусів.
Виконання Premium дуже непогана комплектація. Тут є навіть більше, ніж у Mercedes-Benz V-Class. Порадував і безключовий доступ.
Дві бічні зсувні двері з електроприводом, до того ж їх можна відкрити навіть помахом ноги, якщо зайняті руки. Керувати ними можна як з місця водія, так і зсередини салону.
Зручна камера заднього виду з додатковим малюнком зверху. З такими підказками можна ювелірно паркуватись у місті або маневрувати на тісних парковках.
У салоні є інвертор та розетка на 220 В.
Розкладний стіл. Він легко складається та розгортається. Його можна катати по салону та вибирати зручне місце. Є відкидні столики та у спинках сидінь.
Приємним бонусом може стати масаж сидіння водія та переднього пасажира в дальній дорозі. Є кілька режимів.
Думаю, що плюси явно переважують мінуси (хоча вони є неприємною ложкою дьогтю у Proace). Toyota Proace Verso впевнено підкорює ринок і відвойовує його у таких конкурентів як Volkswagen Multivan і «близнюків» з концерну PSA. До того ж, не встояли позиції Mercedes-Benz V-Class (хоча він головний лідер у своєму класі).